Kære Karina.
Tanken med, at hun skal lære at drikke vand, er god. Men vent lidt. Hun skal nok lære det senere, når hendes gylperi er bedret, så hun kan undvære fortykkelsesmidlet.
Hendes mavemund er åbenbart lidt slap, så maden kun holdes tilbage i maven af fortykkelsesmidlet. Det bliver bedre, efterhånden som hun bliver ældre.
Har I prøvet at lade hende sidde op i skråstol eller på en sækkepude, så hun får hovedet højere end maven, i den første ½ time efter hun har spist?
Måske kunne I give hende lidt vand, mens hun sad oprejst, ca. 20-30 minutter før hun får grød. Vandet vil være løbet videre i tarmsystemet, når hun får grøden, og fortyndingen undgåes derved.
Held og lykke med at prøve jer frem.
Med venlig hilsen Karin Holm
|