Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

madame1

19-06-2010 kl. 10:20

Set af 1250

Har du selv tvillinger?

Synes jeg udfra dit svar kan læse, at du ikke har tvillinger og ikke har prøvet problematikken på egen krop. Håber jeg har ret. Ellers beklager jeg.

Du skriver at man skal se på ungerne som 2 brødre, og overordnet har du også helt ret, men det kan man ikke.
Man kan simpelthen ikke "fjerne" tvillingetitlen fra 2 børn, som har fulgtes ad i 5-6 år. De vil være anderledes end andre søskende, og vi forældre vil også altid se på dem som værende anderledes.
Forældre til tvillinger gør meget ud af at tage udgangspunkt i det enkelte barn, men når alt kommer til alt, så kører vi dem tit over en kam. Enten af nød eller af vane.
Synkronisering i forhold til mad og søvn er ofte en nødvendighed for at forældrene kan "overleve" det første halve år.
Her ser man bare ikke altid på det enkelte barns behov.
Jeg kan give i 1000vis af eksempler på ting der er anderledes for tvillinger i forhold til andre søskende, og derfor er det ikke så nemt at se dem som brødre fremfor tvillinger.
Ofte får tvillinger et helt specielt forhold til hinanden, da de nogenlunde samtidig har været igennem de samme udviklingstrin. Man kan ikke se bort fra dette. Det skal ihvertfald med i overvejelserne omkring skolestart.

Beklager, hvis jeg er lidt forvirrende :) Skal ind og hjælpe mine rotter

Mvh. Tanja (Alba og Bailey 13/9-05)

Dette er et svar til Den problematik kender jeg

af Mette (17-06-2010 kl. 22:40)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook