Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

anonu

22-06-2010 kl. 14:47

Set af 1911

Jeg er midt i en medicinsk abort nu...

Testede positiv for snart 2 uger siden - tænkte, snakkede og græd... Det endte med at vi blev enige om, at abort var den rigtige udvej for os.

En del af mine tanker osv kan du finde under Gravid i en moden alder.

At det blev en medicinsk fremfor en kirurgisk skyldes første og fremmest at jeg ikke var ret langt henne - formodet 5+4 ved lægen for en uges tid siden. Skanning ved forundersøgelsen i går viste at jeg er max 5 uger henne - kun knap synlig blommesæk, en ENORM lettelse.

Jeg fik piller med hjem og tog den første i går eftermiddags. Den indeholder et hormon, der får graviditeten til at gå til grunde.

I morges tog jeg nogle smertestillende + lagde 2 stikpiller op. De 2 stikpiller gør livmoderhalsen blød og får livmoderen til at trække sig sammen så slimhinde og graviditetsvæk bliver udstødt. Den del af processen er i fuld gang nu.

Jeg er glad for medicinsk abort i stedet for kirurgisk - er meget bange for at skulle i fuld bedøvelse. Desuden er der større risiko for infektion ved kirurgisk. Til gengæld kommer jeg til at bløde mere og længere fordi kroppen selv skal få det hele ud - men det kan jeg leve med. I og med at jeg ikke var ret langt henne er der ikke så meget, der skal ud og risikoen for alligevel at skulle have en udskrabning er noget mindre.

Prøv at google medicinsk abort - der er nogle meget gode beskrivelser.

Det har været følelsesmæssigt hårdt - ikke mindst fordi jeg har børn i forvejen. Ikke at jeg tror det er superlet fordi man ikke har børn - men vi der har, har jo fulgt med i et fosters udvikling osv.

Havde skanningen vist at jeg var fx 4 uger længere henne end ventet - så var vi gået hjem og havde fået en tid til NF osv og indstillet os på at skulle have et barn mere uanset det passer utrolig dårligt.

Vi skal under ingen omstændigheder have flere børn - hverken sammen eller hver for sig. Derfor skal kæresten steriliseres.

Jeg håber, at jeg kommer igennem forløbet uden problemer - det tyder det på indtil videre.

Vær opmærksom på at du har ret til støttesamtaler før og efter - evt via mødrehjælpen.

Jeg håber, du kommer godt igennem forløbet uanset hvilken abortform du vælger.

/ano

Dette er et svar til Abort

af Tanja (22-06-2010 kl. 12:07)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook