Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

AnmmnA

29-07-2010 kl. 17:03

Set af 109

Selv tak :-)

Og undskyld at jeg først svarer nu - jeg er ikke i dette forum så tit.

Vi blev henvist af egen læge i august 08, var til undersøgelse på den alm. børneafdeling omkring nov. 08, hvor vi i første omgang blev henvist til en undersøgelse hos fys/ergo, hvor vi var inden lige omkring nytår og blev så derfra henvist til børnepsyk.

Vi blev stillet lang ventetid i udsigt, men da han var forholdsvis godt beskrevet fra tidligere undersøgelser, valgte de at tage ham ind en enkelt dag i marts 09, hvor vi så fik en foreløbig diagnose. Den er så blevet gjort endelig - med en lille tillægsdiagnose - her et år efter i marts 2010.

Vores kommune har to skole- og autismekonsulenter ansat (var oprindelig ansat i amtet). De rådgiver familier med børn med autisme og den ene af dem er så særligt inde i billedet, hver gang en af disse børn skal i skole.

Desværre lader det også her til at det hedder inklusion frem for alt (det er billigst for kommunen), men da kommunen har en specialskole for netop autismer er det formentlig lidt lettere at få et specialtilbud, end hvis kommunen skulle ud og købe det.

Jeg ved ikke engang hvad der er bedst for vores søn, så jeg håber hun (som kender ham ret godt) har et kvalificeret indspark, når vi skal mødes med hende i august (1 år før skolestart).

Dette er et svar til Mange tak for dit svar

af Sanne (15-06-2010 kl. 18:07)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook