Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

LeAn

03-08-2010 kl. 13:26

Set af 189

Du må nok hellere rette dig efter den

besked du fik fra kommunen.

En af de ting, der er meget fokus på for tiden er proforma-skilsmisser - altså par der bliver skilt og tilsyneladende flytter fra hinanden og derved opnår forskellige tilskud, og så er de i virkeligheden stadig et par.

Kan godt se, at det gør det svært at finde ud af, om I kan fungere sammen i en hverdag :( Og det er super-ærgerligt hvis reglerne gør at I ender med at give op.

Hvis I endnu ikke er blevet skilt, så vil seperationen ophøre så snart I indleder et ægteskabslignende forhold - og så er forsørgerpligt, arveret osv fuldstændig som før I gik fra hinanden.

Hvis det er forholdet mellem jer, I ikke er helt sikre på - så var det måske en mulighed at tage på ferie sammen, evt med børnene - og lade din (eks)mand tage del i de daglige aktiviteter med børnene. Der er så vidt jeg ved ikke noget til hinder for at han bringer og henter børn til/fra institution, tager dem til fritidsaktiviteter og hvad der ellers måtte være.

Håber I finder en model, der ikke bringer dig i fedtefadet - og før eller siden må I jo prøve om det bærer.

Mange hilsner
Lene - som både forstår og ikke helt forstår at reglerne er strammere ved tidl. ægtefæller end ved nye kærester

Dette er et svar til Hej

af ano3 (02-08-2010 kl. 09:57)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook