Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

LeAn

06-09-2010 kl. 10:50

Set af 400

Hvis han ikke vil høre, må han føle...

Jeg synes, du skal overveje at finde et andet sted at bo - om ikke andet, så midlertidigt.

I har brug for hjælp for at komme videre på en måde, der er ordentlig overfor jer begge 2.

Du har i et vist omfang selv sat dig i den situation ved tidligere at bøje af og give ham ret - mod dine egne ønsker - fordi du åbenbart har haft dårlig samvittighed. Det berettiger ham ikke til at blive ved med at spille det kort, bestemt ikke.

Og selvfølgelig skal du ikke tage et eller andet tilfældigt job for at få tid til at knokle med hus og børn, mens han plejer sit eget liv. Ret smart af ham at forlange det, for så er du endnu mere bundet til ham.

Som situationen er nu vil du formentlig kunne klare dig selv i en leje-bolig og så er han på den.

Hvis han fastholder at han ikke vil sælge - så synes jeg som først skrevet, at så må han føle. Du flytter - forlanger han køber dig ud af huset, og så må han jo selv om resten. Overvej, hvor langt du er villig til at gå for at få ham til at gå i dialog - og hvilke konsekvenser, du er villig til at tage, hvis han fortsat sidder med armene over kors og siger at det alt sammen er din skyld.

Jeg går ud fra, at det med at flytte til den anden ende af landet, var en fælles beslutning? Du kunne jo ikke tvinge ham til at tage med...

At tænke på, at det var penge du havde med ind, der er tabt - det bliver du nok nødt til at give slip på. I kan ikke bruge det til noget - og ville du have haft sikkerhed for dine penge, skulle I have lavet samejekontrakt eller ægtepagt. Som det er nu, har I tabt penge - ikke bare ham eller dig.

Jeg håber, du trænger igennem til ham - ellers gå mens der stadig er håb om, at du kan holde fast i, at det ikke kun er din skyld.

Mange hilsner
Lene

Dette er et svar til 2

af triste mor (03-09-2010 kl. 14:36)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook