Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Anonym

13-10-2010 kl. 12:20

Set af 1153

1.Hvordan ved jeg om vi kan rumme nr. 3?

Jeg ved ikke om dette indlæg er postet i rette forum, men jeg er så forvirret og til tider fortvivlet og har brug for nogle input fra nogle livskloge mødre derude!

Sagen er at jeg er blevet uplanlagt gravid (6-7 uger henne) til trods for brug af prævention. Manden og jeg har i forvejen to børn på hhv. 4½ og 2½ og vores familie er p.t. meget harmonisk og velfungerende. Vi har gennem de sidste par år snakket om, hvorvidt vi skulle have et barn mere eller ej (og hvis altså vi kunne). Vi konkluderede dog for nylig, at vi var fuldstændig trygge og lykkelige for "opsætningen" som den var og dybest set ikke havde lyst til at starte forfra og sætte trygheden ved det kendte over styr. Tanken var at manden, når han følte sig klar til det, ville lade sig sterilisere.

Onsdag i sidste uge laver jeg imidlertid en meget positiv graviditetstest. Erfaringen siger mig at man skal juble af lykke over en sådan, men i stedet begynder jeg at hulke – måske fordi jeg frygter mandens reaktion. Og den er som ventet – han ønsker på ingen måde at vi skal være forældre igen. Omvendt vil han heller ikke presse mig til at gennemføre en abort, men er bange for at et 3. barn vil være en for stor belastning på vores parforhold og familiestruktur. Jeg har det lidt på samme måde, men føler samtidig stor trang til at beskytte livet i min mave. Ikke fordi jeg er imod abort, men jeg er hundeangst for at blive en dårligere mor for mine to andre børn, fordi jeg vil føle evig skyld og måske endda fortryde det inderligt resten af mit liv. (fortsættes)

Svar til dette indlæg

2.Hvordan ved jeg om vi kan rumme nr. 3? Anonym 13-10-10
kl. 12:22

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook