Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

annamoll

11-11-2010 kl. 11:54

Set af 1701

Har 2 for tidligt fødte drenge

Hej Louise19

Begge mine drenge er født for tidligt.
Anton (08.07.07) er født i 34+5 efter en helt normal graviditet, hvor fødslen bare gik i gang. Han vejede 2916 gram og var 51 cm - så stor, at lægen mente, jeg sandsynligvis var 2 uger længere henne. Men udviklingsmæssigt fulgte han terminsalderen, og hans fødselsvægt var sandsynligvis snarere 2600 gram (det kunne de se på den mængde mad, han kunne tage i sonden). Vi var indlagt i 23 dage.
Anton var meget sansesart som lille. Dvs., at han reagerede på mange mennesker, nye steder osv. Han reagerede med grådanfald og uro om natten. Der var aldrig noget at mærke på ham, mens vi var fremmede steder. Det var altid om natten. Han er stadig en meget mild dreng, der får nok af nye steder efter 3 dage, men han er (endelig) flyttet på eget værelse (da han blev 3) og sover nu godt om natten.

Viktor (03.05.10) er født i uge 29+1. Vandet gik i uge 21+5, og jeg var indlagt i 5 uger (fra 24+1) indtil fødslen. Han vejede 1400 gram og var 39 cm. Vi var indlagt i 10 uger og havde ingen komplikationer under indlæggelsen. Viktor er i dag en glad lille basse på 63 cm og 6,3 kg. Han virker slet ikke ftf og er glad for nye mennesker og steder. Faktisk gider han ikke at sove, hvis vi er af sted, for den lille fyr skal have det hele med :)

Pøj, pøj - jeg håber, du holder på din lille i mange uger endnu.

:) Anna
Anton & Viktor

Dette er et svar til Fortidlig født

af Louise19 (09-11-2010 kl. 20:34)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook