Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

lisesol

15-11-2010 kl. 23:09

Set af 1270

Har også prøvet det!

- og det er bare p....frustrerende og superhårdt. Mine tvillingepiger satte også i skrig og skrål, når de begge ville være hos mig - men ikke ville dele mig - i afhentningssituationen. Det stod på i laaang tid - men nu er det pist væk. De er 3½ nu. Det der blev afgørende var, at vi indførte et simpelt "klister-mærke"-belønningssystem. Vi talte meget med dem om, at de skulle være glade, når de blev hentet - og at hvis de var glade, så måtte de få et klistermærke, når vi kom hjem. Jeg ved at metoden kan kritiseres for at være adfærdsregulerende - men ja, det var det der skulle til! De skulle have ændret deres (uhensigtsmæssige) adfærd. Klistermærkerne var nok til at flytte deres fokus og efter en periode, glemte de desuden alt om klistermærkerne - men fortsatte med at være glade (ligesom de jo havde været hele dagen).
Mine piger er født 5 uger for tidligt - men jeg har ikke tillagt den tidlige fødsel så stor betydning for situationen. Mere deres tvillingesituation - eller rettere at det hele blev mere massivt fordi de var to - således situationen som forældre var sværere at håndtere. Deres storebror havde jo - set i bakspejlet - også en periode, hvor han var sur og teede sig; men i værste fald, kunne jeg bare tage ham under armen og forlade arenaen - eller give det ekstra store knus, der var brug for. Så perioden var hurtigt overstået. Med pigerne blev det hele som sagt mere massivt, og perioden trak ud.
Alle tre børn er stadig en del mor-syge, men slet ikke i samme grad!
Så jeg tror på, at der er håb forude for dig!
Tanker fra Lise

Dette er et svar til FTF og morsyge

af Søs (08-11-2010 kl. 11:43)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook