Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Nat2002

05-12-2010 kl. 21:31

Set af 1413

Individuelt

Hej Lotte

Kender flere der har synes at første barn vendte op og ned på deres verden og derfor har langt mellem første og 2. barn. Tror det afhænger meget af, hvad man prioriter i sin hverdag, hvilke tanker, karriererplaner, bekymringer osv. man har og som en af de andre skrev, så har det måske også noget at sige, i hvilken alder man får nr. 1.

Personligt synes jeg første barn er hårdt, men at to er endnu hårder - fordi der lige pludselig ikke på samme måde er den samme plads til at den ene i forholdet "slapper af" eller foretager sig noget andet. Man "vender sig" dog til det, og så har man ved nr. to ikke nær samme bekymring om, om man nu kan finde ud af det der med børn - bare det, giver mere overskud til at klarer det hele.

Jeg er selv 39 og venter nr. 3. Mellem de først to gik der 3 år, men kunne egentlig godt have ventet længere - gjorde det ikke af praktiske årsager (studie). Efter dem sagde jeg længe, at jeg troede mit hjerte kunne bære mange børn, men min "forstand" (læs: overskud, bekymringer, tid osv) nok kun kunne bære de to. Men sidste år da nr. 2 blev 5 synes jeg pludselig at det igen var overskueligt at skulle have spædbarn igen, så det venter vi nu.

Synes I skal være glade for at kunne erkende at I ikke synes der er overskud til endnu en - tror da en del af os andre også engang i mellem tænker, at vi har taget munden for fuld.

Kh
Nat

Dette er et svar til Nu må jeg altså have en snak med jer

af Lotte (02-12-2010 kl. 16:07)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook