Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Zzolla

18-02-2011 kl. 08:16

Set af 875

ja kommer her:

Kagen:
200 g mørk chokolade (60%)
200 g smør
1 spsk pulverkaffe
1 ¼ dl koldt vand
Knap 3 dl (170 g) hvedemel
2 tsk bagepulver
5 dl (400g) sukker
½ dl (25 g) kakao
3 æg
5 spsk mælk
Smør og rasp til formen
1 springform, 22 cm i diameter

Husk at kagen skal køle af i mindst 1-2 timer inden du kan skære den over. Det er bedre at bage den i god tid og opbevare på køl, den holder godt i 3-4 dage (bliver faktisk bedre).

Smelt smør, chokolade og pulverkaffe i 1 ¼ dl vand i en gryde. Sigt sammen mel, kakao, sukker og bagepulver. Pisk æg og mælk sammen. Hæld på skift det smeltede chokolade og æg-mælkeblandingen i tørstofferne og rør til uden klumper. Gør formen klar ved at smøre den og ligge bagepapir i bunden og hæld så dejen i formen. Bag ved 140 g varmluft/160 g normal ovn i ca 1 time og 20-40 min (afhænger af ovnen). Afkøl kagen i 1-2 timer i formen, skær den så i 3 bunde.

Chokoladecreme:
200 g mørk chokolade (60%)
2½ dl piskefløde
2 spsk sukker

Knæk chokoladen i mindre stykker, varm fløden op til køgning sammen med sukkeret (som skal opløses helt), hæld så den varme væske over chokoladen og rør ud fra midten til den er blank og glat. Smør lidt på de 2 nederste bunde, læg kagen sammen og hæld resten over den. (jeg bruger 1,5 gange opskriften af cremen, synes ikke det er nok ellers...)

Den kan dekoreres med nogle chokolade-krøller og så skal den gerne stå koldt intil servering. Den er superlækker men meget tung ;-)

Solveig

Dette er et svar til Må jeg få

af ~Charlotte~ (17-02-2011 kl. 21:24)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook