Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

<:3)-

20-02-2011 kl. 16:51

Set af 1205

Forsat...

Der ud over går vi i legestue hver uge.
Jo ældre ungerne bliver, jo færre store børn er der, men jeg syntes nu ikke det har været det store problem.
En af gevinsterne ved at have ungerne hjemme, har også været at de har fundet ud af at bruge hinanden på tværs af alder.
Det kan være lidt kedeligt om formiddagen for vores yngste, efter at hans storebror startede i skole i sommers, men når først de kommer hjem fra skole, så er der ingen der keder sig.
Kontakt med børn uden for hjemmet er godt, men kontakten med søskende er i mine øjne mindst lige så vigtig.

Mht. at stimulere ungerne hjemme, så har det ikke været noget problem.
De kan jo lave stort set det samme som de kan i inst.
mange biblioteker har nogen gange aktiviteter / teaterforestillinger for børn, som man kan tage til, men ellers kan de jo sagtens lege med perler, lave modellervoks (du kan finde opskrift på hjemmelavet modellervoks på nettet.) og meget mere.
Når de bliver ældre og begynder at vise interesse for bogstaver / tal, kan man sagtens stimulerer den lyst også. Der findes mange opgavebøger til førskolebørn. det har vi gjort brug af.

Der hvor vi har skulle være lidt ekstra opmærksomme, har voret i forbindelse med indskrivning til skole.
Det er tit at inst. og skole har nogle besøgsdage og vi har oplevet med folkeskolen, at de har haft glemt vores barn, fordi det ikke gik i inst.
Der skal man bare være lidt obs, så ens barn også kommer med. I den forbindelse har jeg været med OG haft lillebror med også. Det har fungeret fint.

Nu kan jeg ikke huske om der var flere spørgsmål, men spørg endelig.

Dette er et svar til Forsat...

af <:3)- (20-02-2011 kl. 16:41)

Svar til dette indlæg

Tusind tak :o) Kirser 21-02-11
kl. 14:40

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook