Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Bananne

03-03-2011 kl. 20:30

Set af 1326

Kapitalpension

Hej mødre

Har ikke fået researchet ift. spm om pension og handicap. Ved fra et tidligere job, at mange ældre handicappede kommer til at leve på 'fattigdomsgrænsen' i alderdommen.
Derfor har vi overvejet at etablere en pension til vores dreng allerede nu. Det lyder måske sært at gøre sig de overvejelser, når man står med en unge på 1½, men snakken er udsprunget af vores overvejelser ift. børneopsparing, og hvad vores børn har af forskellige behov. -Nogen herinde der ved, om børnene er nødsaget til at realisere pensionen, når de fylder 18, hvis pensionen er opsigelig (kapitalpension)??
Min erfaring er nemlig samtidig, at det kan tage endog ufattelig lang tid for systemerne (Jobcenter) anå frem til konklusion om at den unge ikke kan bringe sig til selvforsørgelse (også når det synes indlysende og dokumenteret). I den periode hvor afklaringen foregår, mener jeg nemlig, at de unge er henvist til kontanthjælp (=dvs. krav om at realisere aktiver såsom en opsigelig pensionsopspring).

Nogen erfaringer/viden herinde?

Kh Anne

Svar til dette indlæg

Ingen anelse- og dog, jeg tror du har Joan 03-03-11
kl. 23:47

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook