Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Henni.L

02-04-2011 kl. 22:27

Set af 2221

Hvordan kommer vi af med sutten?

Hejsa. Jeg har en søn på 2 ½ år (fylder 3 i juni), som er vældig glad for sin sut. Min mand og jeg synes, det er ved at være på tide, at han lige så stille vænner sig af med den, og at han selvfølgelig kommer helt af med den til sidst, men det er godt nok ikke nemt. Vi har i løbet af de seneste måneder "skruet bissen lidt mere på" med hensyn til hvor meget han må rende rundt med sin sut. (Min mand er nok lidt mere efter ham, end jeg er). Det har dog ikke ligefrem den mest ønskede effekt. Jeg tror ærlig talt at vores søn er blevet skræmt ved tanken om, at vi vil ta´ hans sut fra ham, så han nu bare ber´ om den endnu mere (og han hyler hvis i han får den). Er der nogen af jer der kan give nogle gode råd eller dele ud af jeres erfarnger med hvordan i fik jeres barn/ børn til at holde op med at bruge sut?
Jeg har hørt om mange der sender sutterne op til julemanden, eller bytter sutterne ud med et nyt stykke legetøj nede fra legetøjsforretningen, som barnet selv kommer med ned og vælger, men det er min søn ærlig talt ikke parat til. Jeg tror heller han vil ha lov at beholde sin sut end han vil ha en eller anden pakke fra julemanden eller lign. Er der noget andet jeg kan gøre, eller tror I bare jeg skal vente til han måske viser tegn på gerne at ville bytte sutten ud med en eller anden form for gave, og så ellers bare trøste mig selv med, at der er jo ingen børn, der ikke er vænnet fra sutten når de starter i børnehaveklasse.
MVH Henriette

Svar til dette indlæg

Mine piger kom begge af med sutten Mor til 2 piger 15-06-11
kl. 13:05

Vores datter Anita79 04-04-11
kl. 20:21

når de selv mener det, men venlig skub Bobthebuilder 04-04-11
kl. 08:45

parathed Odenseaneren 04-04-11
kl. 08:32

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook