Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Maria

09-04-2011 kl. 18:00

Set af 517

Ansøgning om børnebidrag

Hej!

Jeg fik statsforvaltningens afgørelse om, at jeg skulle have mine børn 9/5 fra slutningen af oktober. Jeg søgte derfor om børnebidrag fra deres far fra 1/11 - og venter endnu.
Deres far har valgt at klage over dette - han har skrevet et totalt løgnagtigt brev til statsforvaltningen, hvori han påstår, at han til fulde lever op til sin forsørgerpligt og både køber tøj, sko, mobiltelfon, lommepenge osv....hvilket er en lodret løgn. Han skriver også, at 9/5 ordningen slet ikke har været fulgt og han har haft børnene meget mere - hvilket også er fuldstændig løgn.
Jeg fik så 10 dage til at komme med svar - og skulle derud over udfylde et skema på hvert enkelt barn omkring hvem der betaler, tøj, frisør, mælkeordning osv.... Meget enkelt for mig, da det er mig der har haft alle udgifter.....da min ex har nægtet at betale en krone - med den begrundelse, at jeg havde børnenes adresser (og dermed fik børnepengene!) Jeg skulle også udfylde nogle månedsskemaer, hvori jeg skulle anføre hvornår jeg havde haft børnene.
Dette skema skulle statsforvaltningen have inden 20. februar, og derefter ville de træffe en beslutning.....men jeg har stadig intet hørt.
Er der nogen der ved, hvor længe sådan en sagsbehandling kan tage?

Og hvis min ex-mand vælger at klage over en evt afgørelse - kan han så forhale det endnu mere - så der så komme til at gå endnu længere tid inden jeg ser en krone fra ham af? Han skal formentlig pga hans indtægt betale dobbelt børnebidrag.

Mvh Maria

Svar til dette indlæg

Ring til statsforvaltningen og bed om LeAn 09-04-11
kl. 20:32

10 uger (i følge statsforvaltningen) t 09-04-11
kl. 20:30

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook