Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

t

03-05-2011 kl. 11:02

Set af 381

sagtens

Det kan man sagtens. Friplads eller delvis friplads beregnes på baggrund af husstandens indtægt. Så hvis du har adresserne og betaler pasning, så vil du (afhængig af indtjening) formentligt få tilskud.

I forhold til ægtefællebidrag, så ville jeg tage det. Det er jo ikke noget med at han skal betale for dig.

I sin tid blev det indført for at kompensere kvinden for den nedgang i indtægt hun i langt de fleste tilfælde ville opleve. Kvinderne tjener jo som regel ikke så meget som mænd. I min stilling ville en mand tjene mere end mig - og det skyldes udelukkende at en arbejdsgiver blandt andet medregner mulighed for barsel og børne sygedage. Hvilket bare overhovedet ikke på nogen måde er rimeligt, da børn er lige så meget en mands ansvar. Men sådan er det.

Men et bidrag vil blive udregnet i forhold til forskellen mellem jeres indtægter og det er vel rimeligt nok for en stund.

Dette er et svar til Lidt mere

af OnlyToBe (29-04-2011 kl. 14:40)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook