Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Rebecka

25-05-2011 kl. 19:34

Set af 931

Kommentar :)

Jeg har stor respekt for S.Prytz, og i mange år, var han jo også den eneste, der kunne stille diagnosen dyspraksi øst for storebælt.
Vores datter var også til konsultation hos ham for flere år siden, hvor han jo også stillede diagnosen - men forinden var den stort set stillet via logopæd. Så det var rent proforma, at vi skulle have det på papir fra en læge :). Det tog ham 10 minutter!
Men jeg må også sige, at det er min holdning, at han stiller den diagnose meget hurtigt og på mange børn - og jeg har kendskab til ihvertfald 1 barn, hvor den ikke var korrekt. Med stor konsekvens for både barnet og hans familie.
Og jeg har talt med mange familier i min tid i foreningen, der oplevede svingende kvalitet hos ham. Og manige af de familier var jo meget desperate efter netop en diagnose til deres børn. Den proces er jo rigtig hård.
Selvfølgelig er der altid mulighed for fejldiagnosticering - især på handicap, hvor man ikke bare lige kan måle og veje - men det jeg vil sige med dette indlæg er, at en del neurologer og børnelæger efterhånden har en god komptence i dette :)

Dette er et svar til Min søn på 2 har dyspraksi

af Lena (24-05-2011 kl. 20:37)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook