Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

<:3)-

16-07-2011 kl. 21:50

Set af 1321

Så vil det ramme en anden minoritet. ;-)

Vi har 7 børn, så det er 12.000 vi har skulle finde i år. Det har vi ikke rigtig kunne, da vi har prioriteret og valgt at jeg skal være hjemmegående. Vi lever så 9 mennesker for 1 indtægt og det fungerer fint, indtil regeringen mente at vi var for rige...
Ja, jeg kunne da komme ud og få et arbejde og sende ungerne i inst., men det ville hverken spare os eller Danmark for penge.
Men hvis børnepengene helt blev afskaffet og lagt over på inst. og skole, så ville de tvinge mange flere til at sætte deres børn i inst., selv om de mener de har bedst af at være hjemme. Det er jo et holdningsspørgsmål, men generelt mener jeg at alle bør have mulighed for at vælge den livstil de ønsker.

Det rimelige ville have været, at alle børnepengene var blevet skåret med en procentsats, så dem med mange børn godt nok kom til at betale mere end dem med 1-2 børn, men vi ville alle være med til at betale og det ville være en sum, der var til at arbejde med.
Men vi ved jo godt hvorfor denne lov blev indført. det var jo fordi DF ville ramme udlændingene og Lars Løkke skulle hjem og holde pinse!!!

Og ja, jeg tror også, at skal der ændres på det her, så skal der en helt ny regering til. Om de så vil ændre på det, det er så spørgsmålet. Vi er jo ikke mange til at råbe op.
Men de vil kunne se sort på hvidt at børnetallet falder, når de også har indført at man selv skal betale for behandling. Læste et sted, at i 1. kvatal af 2011, var fødselstallet faldet med 7,5%. man mener det er pga. finanskrisen. Det er jo så spændende hvor mange børn der bliver født i sidste kvatal af 2011!!!

Dette er et svar til Ja vi er også ramt

af Mor til 5 (15-07-2011 kl. 12:58)

Svar til dette indlæg

Ja, det ville vi.... Mor til 5 17-07-11
kl. 12:56

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook