Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

LeAn

25-09-2011 kl. 16:00

Set af 1080

Din ex skal betale børnebidrag

det er mindst 1193 om måneden - og beløbet stiger lidt hvert år. Derudover kan du fra kommunen få almindeligt og ekstra tilskud til reelt enlige. Jeg går ud fra, du kun har jeres søn - og så er det 2503 per kvartal, udbetales samtidig med børnefamilieydelsen.

Da du er under uddannelse, synes jeg du skal se om, du kan få det særlige tilskud til uddannelsessøgende. Hvis du er på SU, vil det nok være svært - men tal med din kommune.

Du vil formentlig være berettiget til hel eller delvis friplads i pasningsordningen.

Boligsikring er indtægtsafhængig - og vurderes din bolig for stor, kan den blive reduceret. I forbindelse med flytning kan du måske låne til indskuddet hos kommunen, hvis det bliver noget almennyttigt. Du kan formentlig finde noget om boligsikring på din kommunes hjemmeside - også en hjælp til beregning af, hvad DU kan få.

Om boligselskaberne sætter enlige forældre forrest i køen - jeg tvivler ærlig talt, men prøv da. Nogle steder kan det hjælpe, hvis man ringer ofte og møder ofte op på deres kontor - men forvent ikke for meget.

Mange hilsner
Lene

Dette er et svar til nybagt enlig

af Millenus (24-09-2011 kl. 12:50)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook