Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

louise

16-11-2011 kl. 06:20

Set af 1151

uha det er altid svært

at give råd til andre, for det er jo egentlig rigtig meget der skal skrives hvis man skal gå i dybden.
Jeg har en pige født uge 40 som var lille (2700g) i forhold til gennemsnit, hun meget velfungerende, men ak ja hun er en tænker og har været meget sensitiv overfor forandringer og fremmede mennesker at skulle forholde sig til.
Mine tvillinger født 32+4 (1700g begge) der ser vi desværre lidt (de er fra april 07) vi har prøvet kugledyne men det virkede desværre ikke hos os, derudover har vi brugt meget tid på samme rutiner hver dag, at gøre det trygt at skulle sove, det har hjulpet, men taget tid. Vores datter er lidt som din, hun har også tider hvor hun bliver meget vred hvis noget sker anderledes, nogle vil hjælpe med at dække bord f.eks. og hun gør det, at hun ikke kommer først er et kæmpe problem, også i børnehaven.
Vi har netop haft en snak med dem, og det er meget vigtig for vores børn at de ved hvad der skal ske i løbet af dagen osv. og når vi kommer hjem er det vigtigt de får en masse omsorg, for når vi træder ind af døren kommer reaktionerne ofte.
På andre områder er de faktisk langt fremme eller over. de blev renlige begge da de var 2 1/2 vores datter er meget dygtig til at skrive, deres motorik er helt i top osv. osv. men deres sind er sensitivt. Jeg tror det er vigtigt du forbereder dem på bh, ellers er jeg bange for det bliver en stor mundfuld for dem, tag det i små ryg, evt. lav et pictorgram, det har vi i farver hvor hver dag har en farve, og så små firkanter med hvad de skal hver dag, f.eks. er hver tir. turdag, og så sådan med at der er samling

Dette er et svar til Er helt tabt. Håber nogle har gode råd !

af Maria (15-11-2011 kl. 20:42)

Svar til dette indlæg

2. del louise 16-11-11
kl. 06:23

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook