Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

LeAn

21-11-2011 kl. 17:50

Set af 788

Hvis I kan holde masken og opføre jer

normalt - så vent til din mand er ved at være klar til at flytte (dvs har fundet et andet sted og har en dato). En 5-årig kan ikke forholde sig til at far en dag flytter - barnet kan ende med hver dag at være bange for, at far er væk, når h*n kommer hjem fra børnehave/SFO.

Hvis I ikke kan holde masken og opføre jer normalt - så skal den 5-årige selvfølgelig have besked, og så synes jeg din mand skal finde et midlertidigt sted at bo. Ingen grund til at udsætte børn for dårlig stemning, hvis det på nogen måde kan undgåes.

Mht hvordan - jeg ved ikke præcist, hvad I skal sige, men få det forklaret så barnet ved, at det udelukkende handler om jer og at I ikke kunne få det til at fungere. Husk at fortælle at I stadig elsker barnet og er far og mor - uanset hvor I bor.

Lav aftaler om 1. samkvem inden din mand flytter, så I kan fortælle den 5-årige, hvornår h*n skal være sammen med sin far igen. En 5-årige kan godt forholde sig til fx "Når du har sovet 7 nætter, skal du være sammen med far". Det er tilpas konkret.

Jeg håber, I kommer godt igennem og kan være gode forældre for jeres børn, selvom jeres ægteskab er gået i stykker.

Knus,
Lene

Dette er et svar til hvordan/hvornår, 5årig besked om skils

af nystart (21-11-2011 kl. 16:27)

Svar til dette indlæg

tænker meget på børnene ny start 24-11-11
kl. 07:11

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook