Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

LeAn

29-02-2012 kl. 11:16

Set af 4753

3 graviditeter med svangerskabsdiabetes

har givet 3 piger på 3870, ca 4100 og ca 3700 gram.

Den ældste fik lidt mm af kop pga lavt blodsukker efter fødslen, nr 2 fik ingenting, nr 3 fik fordi sådan gør man åbenbart på Skejby selvom hendes blodsukker var fint og hun suttede hos mig med det samme *GRR* De gav hende endda en gang til + vi fik noget med hjem. Det fik hun nu ikke.

Nr 2 havde let gulsot, men ingen problemer. Nr 3 fik også gulsot men her hjalp viden og erfaring så hun blev stillet lyst (født midt juli, så det var let) og ammet hver 3. time - så gik det i sig selv igen.

Med nr 3 fik jeg meget ros ved vægtskanningerne - de kunne se, jeg holdt min diæt i og med hendes vægtøgning faldt ret meget. Derfor endte hun meget tæt på gennemsnitlig fødselsvægt.

Synes nu også jeg var god til at overholde reglerne med nr 2 (og 1 for den sags skyld).

Det undrer mig det med mælken - er du sat på mælkefri diæt? Jeg har drukket mælk i alle 3 graviditeter - bare det magre og eftersom jeg afskyr skummetmælk, drak jeg kærnemælk. Og så i begrænsede mængder - men altså ikke helt forbudt.

Jeg er blevet sat i gang til termin alle 3 gange, men måtte diskutere lidt med lægerne på Skejby - eller rettere med de 3 første læger, jeg mødte. Nr 4 spurgte, hvad jeg gerne ville have - og det fik jeg så. På Skejby ville de egentlig have ventet til skønnet fostervægt 4 kg eller 1 uge over tid.

Mange hilsner
Lene

Dette er et svar til Store børn/babyer

af msm (29-02-2012 kl. 10:59)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook