Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Joan

29-02-2012 kl. 20:55

Set af 1668

Hej Ann# Et børsteprogram tager mellem 2

-3 minutter, og skal gentages hver 2 time i alle barnets vågne timer. Man skal selv tie helt stille, fokus skal være på berøringen af børsten.
Skrig og skrål de første par dage hver gang, men det aftager og de kan mærke "hvor de går til"
Efterfølgende dybe tryk på musklerne på arme/ ben.
Ledkompressionen er "aflyst" det bruges ikke længere, fik jeg at vide af K's fys i børnehaven.
Tag fat med begge hænder når børstningen er overstået (begynd uden på tyndt tøj hvis det aldrig har været prøvet tidligere, børst aldrig mave eller ansigt- det er lige provokerende nok, men gerne hånd- og fodflader(tidligere forbudt)) på fx den ene overarm og klem med faste rytmiske tag fra skulderen og ned til hånden, gentag på anden arm, så det ene ben helt oppe fra og ned til foden, og så det andet ben.

Tryk med flad hånd barnet på hovedet 10 x og herhjemme brugte vi hop på stedet 10 x som bonus for K.

Nu har jeg beskrevet som jeg gjorde, og det tager altså ikke engang 3 min., men ellers må du jo bestikke ham ;o) og når han opdager at det faktisk er rart- om ikke andet så bagefter- så finder han sig vel i det, ad tid?

Har desværre ikke de vises sten til dig, men vil da lige ønske held og lykke med projekt "find dig selv, lille dreng." K kommer i kuglebad ude i skolen- kuglerne gør næsten det sammen, men det er langt sjovere. Der findes kugledyner, som måske kan gøre tricket.

Mvh. Joan :o)

Dette er et svar til Sanse børster

af Ann# (29-02-2012 kl. 20:04)

Svar til dette indlæg

Skal lige havde knækket koden Ann# 29-02-12
kl. 21:25

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook