Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

spiren

09-05-2012 kl. 10:00

Set af 1436

Gå i hver sin klasse????

Nøj, hvor er det lang tid siden, at jeg har skrevet herinde, men jeg har da læst lidt med engang imellem.
Jeg kunne godt tænke mig, at høre fra jer, hvor børnene går i hver deres klasse eller jer, som har planer om, at de skal.
Mine piger, skal afsted til marts. De har altid gået på samme stue både vuggestue og børnehave. Vi har været meget i tvivl omkring skolestart, men de sidste par måneder tyder alt bare på, at de to skal i hver deres klasse, fordi;

de har mange konflikter indbyrdes (de knus elsker hinanden, men de kan altså også virkelig ryge i flæsket på hinanden)

den ene er mere dominerende end den anden, og den mindst dominerende tager ansvar for at prøve at "redde" sin søster, når hun er i konflikt med de voksne

de ligner hinanden meget, og den ene har en død fortand og hun er så TRÆT af, at de voksne siger "vis mig lige dine tænder" for at kende forskel (og jeg har prøvet at sige, de skal lade være). Ellers er det sådan noget med, "hende i den røde flyverdragt er der og hende i den lilla er der". Deres egne pædagoger kan selvfølgelig godt kende forskel (jeg klæder dem aldrig ens)
Når jeg skal have en besked fra en af de andre voksne, ved de ofte ikke, om det nu var den ene eller anden, som var faldet osv.

Den ene har nemmere ved det faglige end den anden

Den ene er meget empatisk (kan have svært ved at sige fra og tager sig af alt og alle), den anden holder på sin ret og er god til sige fra. jeg synes dog, at jeg kan opleve i børnehaven, at det så lidt bliver "den gode" og "den onde", og sådan skal det bare ikke være

Svar til dette indlæg

Samme bekymringer madame1 25-05-12
kl. 07:18

Hav altid i baghovedet selvtvilling 13-05-12
kl. 16:04

fortsættelse spiren 09-05-12
kl. 10:05

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook