Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Regina

13-05-2012 kl. 03:17

Set af 1297

mine tanker

Ja, det kan være en svær beslutning. Men det vigtigste først: stål på dine egne følelser, observationer. Du/I ved bedst. (o:
Nu har jeg dreng/pige, så her var beslutningen måske en anelse nemmere. Men jeg kan sagtens genkende tvivlen og dine overvejelser, mest fordi den sidste forskning har vist at tvillingerne har bedst af at IKKE blive skilt i skolen.
Her var jeg dog ikke i tvivl hvis jeg kiggede på mine børn (det sidste år inden de skulle i skole). Mest fordi de måler sig selv på hinanden HELE tiden. Der er MEGET konkurrence i mellem dem, så jeg tænkte det kunne være måske en "befrielse" at have sin egen klasse, lærer, kammerater, opgaver osv. Det var også vigtigt for mig at de undgik sammenligninger i selve klassen (af lærer, kammerater, forældrene...). Jeg har fået at vide af flere voksne tvillinger at det har været en kamp i skolen at skulle måle og konkurrere HELE tiden med den anden tvilling (selvf. sværest for den tv. der klarer sig mindre god). De er jo stort set sammen resten af dagen, så jeg tænkte de skulle have deres eget frirum, hvor de kunne udvikle sig hver i sær helt uden også at have en søskenderolle at forholde sig til.

Mine er nu snart gået et helt år i 0. klasse og det har været den HELT RIGTIGE beslutning for os. (det er lærerne også enige i)
De trives med at gå i hver sin klasse og nyder at fortælle hver deres egne oplevelser fra deres klasse. Der er MEGET samarbejde i indskolingen, så udover frikvarterne kan de altid finde hinanden hvis de trænger til det.
Så min anbefaling vil være, stål på din intuition. (o:
Vh,
Regina (Max og Liva '05)

Dette er et svar til fortsættelse

af spiren (09-05-2012 kl. 10:05)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook