Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Betina

29-05-2012 kl. 12:24

Set af 751

ELSKER rabarber

So, here comes:

Smuldrekage:
250 gr. rababer
100 gr. mørk chokolade
vanille fra ½ stang vanille
200 gr. smør (helst rigtig smør)
200 gr. sukker
200 gr. mel

Smør en ildfast form med smør, og drys med mel.
Rababerene skylles, skæres i små bidder, og kommes i fadet (du kan sagtens bruge dobbelt portion rabarber, det syntes jeg ikke gør noget). Chokoladen hakkes og kommes over/blandes med.
Vanille, smør, sukker og mel blandes sammen, så det bliver en god dej. Dejen kommes over rababerene, gerne i små klatter, tryk lidt på dejen. Kommes i en 200 gr. varm ovn i 40 min.
Spis den varm med iskold vanille is til, eller spis den den lun med cremefraiche/flødeskum. Eller spis den som den er, når den er kølet ned. Den rene himmel :-)))

ELLER:

Kog en masse rababer, og ligeså meget sukker, kom lidt vand ved, og korn fra 1 vanille. Koges ind, og smages til med sukker og citronsaft. Kan gå til alt. Til gammeldags oksesteg, ost og endda på brødet :-)

ELLER:

Rababer-is:
½ liter fløde
4 æggeblommer
60 gr. rørsukker
korn fra 1 stang vanille
100 gr. rababer, som er kogt ind med sukker (100 gr. færdigkogt rababer)

Æg, sukker og vanille røres hvidt og skummende.
Fløden piskes til skum.
Rababerkompotten kommes i æggemassen og blandes godt. Tag 1/4 af flødeskummet og bland det grundigt ned i ægge/rababermassen. Resten af flødeskummet vendes forsigtigt i bagefter.
Kommes i en form, beklædt med bagepapir, og fryses ned. Lad den gerne stå til dagen efter, eller min. 4 timer.

ELLER:

Gammeldags æblekage (den med makroner), bare med rababer i stedet for.

Dette er et svar til Opskrifter med rabarbar?

af Trine (29-05-2012 kl. 00:39)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook