Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Lykke4

13-07-2012 kl. 00:17

Set af 1714

Hvordan gør I mht mad til venner?

Hej..tror dette har været oppe at vende før, men nu spørger jeg igen.

Jeg har noget der plager mig for tiden.
Vi har 5 børn, de 3 af dem er i den alder at de tit har legekammerater med hjem. Og specielt de 2 af dem har altid kammeraterne med hjem. De har ikke lyst til at lege andre steder end hjemme hos os, dette gælder mere de andres børn end vores.

Når man nu har mange børn og flere gange om ugen skal give dem alle mad, kiks, is etc kan det godt løbe op. Det er selvfølgelig ikke børnenes skyld, at vi har mange børn, men så må det være vores ansvar at lave regler, som de kan forstå at overholde:-)

Jeg synes bare det er svært at sige nej til vores børn når de beder om mad, is eller andet mens kammeraterne er her. Og at give vores børn og ikke de andre kan man ikke.
Nu er det sådan at vores børn alle får specialkost, mælke- og glutenfri og det er mega dyrt. De kan ikke tåle mælk og gluten. Tror også det er derfor, at jeg har svært ved at "fodre" flere børn end vores med denne kost.

Måske kunne vi f.eks sige at rugbrød er ok, men is, kiks og andet må vente til kammeraterne er gået hjem eller en dag når der ikke er nogen, det er bare meget sjældent. Og så have en lille pakke alm rugbrød liggende til kammeraterne. Og så vand eller saftevand.

Hvad gør I? er det bare mig der går med små sko, og hvis I synes det, så må I endelig sige det....kan god tåle at høre det;-)

Og undrer mig over at vennernes forældre bare lader deres børn være hos os, ja dagligt. Bliver vi udnyttet? vi har en lille ny på 4 uger, så kunne godt bruge lidt fred.

Mvh Lykke

Svar til dette indlæg

Tak for alle svar:-) måskeflere 20-07-12
kl. 21:15

Altså Lulle24 15-07-12
kl. 22:08

få nogen aftaler på bordet KamillaS 14-07-12
kl. 17:40

I vores hus Mino 13-07-12
kl. 21:46

Forstår ikke problemet MKGAARD 13-07-12
kl. 17:02

hejsa:-) marloj 13-07-12
kl. 10:58

kender det Malene 13-07-12
kl. 09:35

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook