Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Mette 2 :-)

06-10-2012 kl. 20:14

Set af 876

Min opskrift

Jeg laver ofte tomatsuppe helt fra bunden. Det er ret nemt, og børnene ELSKER det. Er faktisk livretten hos min søn på 8:-)

Jeg køber forskellige tomater - store og små - ca. 10-12 store tomater og 500 gram cocktailtomater eller andre små tomater.

Ingredienser:
Tomater som ovenfor
1-2 løg
2 gulerødder
1 rød peberfrugt
Karry
Salt og peber
Du kan tilsætte grønsagsbouillonterning hvis du synes. Jeg gør det ikke altid, kommer an på årstiden/tomaternes smag.

Start med at brune lidt karry (1 spsk ca.) af i lidt smør. Løg pilles og skæres i mindre stykker og tilsættes. Rør til løgene er "bløde/brunede". Tomaterne vaskes og deles i kvarte og blomsten skæres fra og tilsættes løg/karry sammen med gulerødder og rød peber skåret i skiver/tern. Størrelsen på udskæringen er ikke så vigtig, da suppen pureres til sidst. Tilsæt salt og peber og lad småkoge til tomater, gulerødder og rød peber er helt møre. Purér suppen med stavblender eller lignende og smag til - evt. mere salt/peber og en bouillonterning.

Jeg serverer små pastaer, bacon, creme fraiche og flutes til. Det er meget lækkert!

Dette er et svar til Børnevenlig tomatsuppe

af Mette (03-10-2012 kl. 00:01)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook