Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Line

13-09-2013 kl. 11:32

Set af 1998

Fortrængning og glimt af sorg?

Efter jeg startede denne tråd er der sket meget i mit liv, bl.a. udløste aborten en stressreaktion, og jeg har derfor kæmpet for at holde skuden i vandet og samtidigt har jeg "fortrængt" aborten mere og mere. Og oveni dette er jeg faktisk også endt med at blive opsagt fra mit (ultra-stressende) job, hvilket gør, at jeg igen har overskud til at være mig og ikke mindst til at være sammen med min familie.
Nu er stressen ved at slippe sit tag i min krop, og sorgen over tabet/aborten begynder at dukke op med jævne mellemrum. Det har været mærkeligt behageligt at glemme alt om det, men gennem psykologsamtaler er jeg nu bevidst om, at det ikke er godt for mig at lukke alt det triste inde. Men jeg vil så gerne videre i mit liv, og prøve at blive rigtig glad igen.
Jeg håber og tror, at denne krise fører til noget nyt og bedre, og et job, der ikke stresser mig så meget og tager al min energi. Og så prøver jeg ikke at tænke ret meget på, at jeg mærker en spirende lyst til at få barn nr. 3. Nu vil jeg vælge en ny vej i livet og give mit forhold plads, så vi har et solidt grundlag at bygge videre på, og så må vi se hvad fremtiden bringer.
Jeg skal nok forvente en nedtur i december, hvor jeg ville have haft termin, ifølge psykologen, men alt taget i betragtning tror jeg, at jeg har det ok med beslutningen, som trods alt var den rigtige på det tidspunkt, jeg tog den. Hvis ikke jeg havde taget den, var jeg nok en meget stresset gravid lige nu...

Dette er et svar til Ked af det efter abort

af Line (22-04-2013 kl. 10:36)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook