Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Chelina

28-01-2015 kl. 20:47

Set af 183

Skolen ER vigtig.

Nu går mine børn heldigvis på en skole, med et internationalt islæt, og der må man gerne tage børnene ud af skolen, hvis ikke det kan være anderledes. Så jeg svarer med de briller på.

Jeg forstod ikke på trådstarter, at det alene handlede om økonomi, og at det ville være noget der ville foregå flere gange årligt og kontinuerligt hvert år efterfølgende. Hvis hendes børn har svært ved at følge med i klassen er jeg enig med dig i, at det kan blive et stort problem.

Nu er opdragelse en svær størrelse, og det du går ind og kritiserer er faktisk hendes opdragelse af sine børn. Hvem siger hendes børn ikke er velforberedte? Hvem siger hun ikke er sig sit forældreansvar bevidst? Skal vi til at lave en rangorden hvor en mælkesnitte i en madpakke og en glemt dansk stil skal rangeres efter hvor det ligger på en skala i forhold til at tage sit barn ud af skolen?

Jeg er af den naive opfattelse at forældre altid er interesseret i at gøre det så godt som muligt for sine børn og også vælger at opdrage dem så de bliver de bedste mennesker. For dig betyder det at man følger regler slavisk, også selvom nogle af dem ikke giver mening. For andre er det måske at lære dem at være lidt kritisk, at føle efter og tage et ansvar for sig selv.

Mine børn møder velforberedte op, til tiden (ellers spilder man andres), med gode sunde madpakker og er indlæringsparate. Men for os foregår indlæring ikke kun i skolen, og hvis vi har brug for at tage dem ud i nogle dage, så gør vi det. Fordi det synes vi er bedst for vores børn.

Tak fordi det er tilladt at være lidt forskellig. :)

Dette er et svar til Hmmm...

af Anne (28-01-2015 kl. 19:51)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook