Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Berlin

21-02-2015 kl. 12:59

Set af 336

slet ikke enig...

Hvis staten eller kommunen overtog, ville istandsættelsen og forvaltningen af kongehusets slotte ville nok koste det samme som det koster i forvejen. Og apanagen ville måske svare til en præsidentløn. Det burde være nemt at beregne, hvad den ene forvaltning vs den anden koster, men det har jeg heller ikke set på tryk.

Til gengæld er det ret svært at beregne "nårh og ihh" værdien, når kongehuset er eksponeret i både Europa og resten af verden. Det oplever præsidenter i Island og Finland ikke. Det bidrager til Danmarks image som et trygt og godt miniput land, hvor folk nærmest kan gnubbe skuldre med dronningen uden at sikkerhedsfolkene går amok (har selv prøvet det...!)

den ekstra image-værdi er altså nærmest umulig at opgøre i penge, men jeg tror på at den er der. Man kunne måske overveje, hvor mange slægtninge og ekskoner, der også skal belønnes for at være født i den rigtige familie.

Men det gibber lidt i mig ved tanken om at Amalienborg og så videre skulle være under grå og djøf-iceret "kommunal forvaltning". Så hellere nogle farverige originaler, frømænd og hobbykunstnere. Det ER en sjovere og mere kulørt historie om Danmark.

Dette er et svar til NEJ ...

af Tanker (21-02-2015 kl. 12:28)

Svar til dette indlæg

ps - jeg er heller ikke royalist Berlin 21-02-15
kl. 13:04

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook