Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Mykene

12-03-2015 kl. 17:55

Set af 290

sådan gør vi

Jeg tror der er to hovedårsager til at det kan lade sig gøre, og så måske en sidste joker - min personlighed :)

1. Vi har valgt ikke at have et dankort, men i stedet for har vi et hævekort(debitkort)

2. Der er forskel på hvad man KAN undvære og VIL undvære - her ved jeg godt at jeg er anderledes end de fleste (det får jeg ofte af vide)

Vi valgte dankort fra da vi var under uddannelse for snart 15 år siden og lærte på den hårde måde at det beløb vi havde skulle række til hele måneden = altid plus på kontoen. Det har vi nok taget med os, og nu er det blevet en vane.

9000 kr. pr. måned giver 300 kr. pr. dag og hvis vi bruger mere er der mindre til næste dag. Vi handler ind fra dag til dag ud fra max beløbet på 300. Er der overskydende penge kan det bruges på fornøjelser senere på måneden.

Vi har ikke noget skjult forbrug til nips og pynt til huset, køkkengrej etc da jeg ikke kunne være mere ligeglad og faktisk helst vil være fri for den slags - min familie og venner joker sommetider med at de vil give mig en Kahler vase bare for at drille:)

Vi har sat 6000 af om året til reparation af bilen, og benzin er også med i budgettet. Sidste måned kørte vi dog kun for 600 så det ville ikke gøre den store forskel om det var med i de 9000. Vi går rundt til alt og kører kun hvis vi skal længere væk.

Jeg køber af princip aldrig tøj der koster mere end 100 kr. pr del så det går der jo også lidt sport i.

Men som sagt jeg tror det handler rigtig meget om man vil undvære mange af de ting pengene går til ? og her spiller personlighed og livsstil altså ind tror jeg.

Dette er et svar til Att: Mykene - rådighedsbeløb

af Line (12-03-2015 kl. 14:34)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook