Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Jane

20-03-2015 kl. 17:53

Set af 807

mildt pres her

Min ældste havde vildt svært ved balancen
Hun er en meget stor pige så hun voksede derfor lynhurtigt fra børnehavens cykler og en løbecykel havde hun aldrig.

Hun ville ikke lærer at cykle. Dels fordi det var svært dels fordi hun kan være stædig som syv æsler

Problemet er bare at vi bor 2-3 km var skolen og transportmidlet herfra er altså cykel. Og cykelanhængeren voksede hun fra allerede som 4-5 års.

Så hun SKULLE have lært at cykle. Da hun var 5½ intensiverede vi træningen. En pind blev monteret bag på cyklen og jeg har ikke tal på de gange, jeg har løbet efter. Jeg startede med at holde løst på pinden og efterhånden kunne jeg slippe længere og længere stræk. Hun var stiktosset og nogle gange skreg hun sin frustration ud imens. ½ år tog det med træning 1-2 gange pr. uge.

Og med slikkepinds pædagogik hver gang. En bestemt fastlagt strækning udløste promte en slikkepind. Det kan anbefales. Jeg tror ikke, hun ville have kunne forholde sig til en gave, når hun engang fik lært at cykle. Det ville være for abstrakt og langt ude i fremtiden.

Jeg er helt sikker på hun ikke havde fået det lært, hvis jeg/vi bare havde ladet stå til og afventet.

Hun hadede mig imens, men var SÅ stolt, da det endelig lykkes.

Indskolingen tager jævnligt på cykelturer, så jeg synes vi ville have svigtet, hvis vi ikke havde hjulpet hende med at få den færdighed på plads

Dette er et svar til Vil ikke lære at cykle.....

af Mutti (20-03-2015 kl. 10:56)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook