Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

ny bilejer?

21-03-2015 kl. 22:32

Set af 591

enlig forsørger og ny bil

Jeg er enlig forsørger til to børn på 9 og snart 11 år, så de er jo ved at være store nu og får alle de tilskud som jeg er berettigt til samt boligsikring og friplads til sfo. Jeg har fast job.

Sagen er den at min bil, en Suzuki liana på 12 år er ved at ruste hist og her, jeg går så med en tanke om at få en ny bil, en Suzuki celerio til godt 90000 kr.

Jeg har dog ikke alle pengene til den ny bil, men har en opsparing på ca 1/3 i banken. Jeg skal have vuderet min nuværende bil, håber at kunne få 20000 kr for den (det sagde min nabo som har forstand på biler). Så mangler der godt 40.000 - 50.000 kr, som jeg kunne låne af mine forældre.

Men så sagde min veninde at hvis jeg lånte pengene af mine forældre og de kom ind på min konto, ville kommunen i reliteten kunne se dem, også ville jeg miste de tilskud jeg får som enlig forsørger, da der så står et større beløb man i virkeligheden kunne betale husleje eller sfo med. Eller hvis jeg lånte pengene i banken ville kommunen også kunne se dem på min konto.

Det bedste ville være, hvis jeg overførte min opsparing til min fars konto, købte bilen og forhandleren trak pengene fra min fars konto, så ville banken ikke se de penge.

Men kort af det lange, skal man oplyse kommunen hvis man har købt en ny bil til 90000 kr. Eller hvor dyrt må man købe en ting til?
Jeg er lidt forvirret nu...

hilsen fra en måske ny bilejer.

Svar til dette indlæg

ingen problem Hans-2 22-03-15
kl. 12:39

Bare til info Linda1974 22-03-15
kl. 10:40

du mister ikke helle 22-03-15
kl. 08:28

Enig det blander de sig ikke i Anja 22-03-15
kl. 08:27

Det må du gerne Tanker 22-03-15
kl. 07:26

Det er ikke rigtigt Ann# 22-03-15
kl. 07:20

Den er svær Hans-2 21-03-15
kl. 22:58

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook