Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Lotte J.L.

31-03-2015 kl. 10:20

Set af 263

er det Acutin?

Det gætter jeg næsten på at det er.
Der er desværre en ganske god grund til at det kun må udskrives af hudlæger, og kun når man bruger en form for prævention, som de godkender som værende sikker. Jeg er netop ved at afslutte sådan en kur. Og har fået streng besked på at jeg ikke må stoppe p-piller førend jeg har fået taget blodprøve 4 uger (!) efter endt kur, som skal sikre at der ikke er mere i blodet. Jeg har meget besvær med prævention, da p-piller giver mig forværret migræne og hormonspiral forværret akne. Vi bruger normalt kondom, men det var ikke nok til at jeg kunne få lov at komme på kuren - så det var p-piller (eller at gøre mig eller husbonden gold, hvilket vi havde talt om). Inden jeg startede på kuren var min mand og jeg igennem snakken om hvad der skulle ske i fald at p-pillerne glippede (jeg er meget dårlig til at huske egen medicin - men det er lykkedes mig i dette halve år at huske det hele). Men vi har nu også to større børn, hvoraf den ene er handicappet - så uanset medicinen ville vi ikke have overskud til et barn mere. Så jeres situation er jo en helt anden, og jeg kan godt forstå det er svært!

Jeg kan desværre ikke give dig så meget trøst eller afklaring. Men synes at det er lidt ærgerligt at du ikke helt er blevet informeret ordentligt før medicinstart, hvad det vil betyde evt. at blive gravid undervejs - Jeg håber det bedste for jer, og at lægen kan give et ordentligt svar på hvad det vil betyde.

vh
Lotte

Dette er et svar til Gravid på Medicin

af Ano (30-03-2015 kl. 17:14)

Svar til dette indlæg

Hej.. Ano 31-03-15
kl. 11:12

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook