Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Hans-2

14-04-2015 kl. 00:40

Set af 101

her

Rita kan det der, hun har mange opskrifter, men foreslog det her hentet på nettet, hvis du vil have flere så sig til
Ungerne elsker det, eller hader det. Rita siger at det er sundt. Jeg foreslog nye fliser i indkørslen
1. Opløs gæren i mælken, og bland fuldkornshvedemelet i.

2. Lad surdejen stå, lunt og tildækket med film, 3-4 dage i stuetemperatur til den lugter svagt surt. Rør gerne i surdejen en gang om dagen.

Opbevaring
Surdejen kan holde ca. 14 dage i køleskabet. Går der længere mellem dine bagninger, kan surdejen fryses ned. Husk at tage den ud dagen før du skal bruge den.

Hold surdejen i live
Husk at tage lidt af surdejen fra og gemme den fra den ene bagning til den næste. På den måde kan du holde en surdej ”i live” i meget, meget lang tid.

Tip! Hvis du ønsker brødet uden kerner, så erstat de 450 g rugkerner med 450 g Amo Hvedemel. Hvis du bager 2 brød samtidig bliver de bedst med varmluft.
Sådan gør du (20 minutter + 7 tim):
Bagedag 1

1. Bland rugmel og hvedemel og rør vandet i lidt ad gangen. Rør saltet i sammen med surdejen – dejen er ret tynd. Sæt dejen til hævning tildækket 1 døgn i stuetemperatur.

Bagedag 2.

2. Tag 3 dl af dejen fra og gem til næste gang, der skal bages.

3. Rør øl, vand, brun farin og rugkerner i resten af den hævede dej.

4. Fordel dejen i to smurte forme.

5. Lad brødene efterhæve, lunt og tildækket, i 6-8 timer.

Bagetid:
Ca. 1½ time i en forvarmet ovn ved 175°C (varmluft 160°C).

6. Tag brødene ud af formene, og dæk dem med et rent viskestykke. Det er vigtigt at brødene er helt afkølede, når de

Dette er et svar til Hjemmelavet rugbrød med bløde kerner

af Mie (13-04-2015 kl. 13:56)

Svar til dette indlæg

2 Hans-2 14-04-15
kl. 00:43

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook