Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Ida Marie

04-05-2015 kl. 21:00

Set af 315

Hvornår klar til at gå alene?

Hvornår ville i sige at børn er klar til at gå alene til og fra skole? Hvilken alder, og modenhed som de have?

Jeg spørger fordi jeg i dag så en af mine naboers tvillingedrenge på 7 år, der går i 0 klasse gå selv hjem fra skole. Der ca. 1,5 km og uden farlige veje.

Deres far og mor blev skilt sidste år, og de har dem 7/7, hvor de er ved faren i nu. I sidste uge blev de hentet af moren fra skole, så ved faktisk ikke om hun ved de går alene.

Tilmed så jeg dem i går gå sammen med deres lillesøster på 5½ rundt i området, hvor den en af drengene havde en mobil i hånden. (tænker det er til at komme i kontakt med far hvis der sker noget) Den ene dreng og søster kommer så hen til mig og spørger om jeg har set den anden dreng, fordi han er blevet sur og gået sin vej, og deres far sagde de skulle blive sammen.

Da jeg så gå ud på vejen ser jeg den anden dreng og råber på de andre, han er her og ser dem gå sammen hjem.

Synes også det skal siges at drengene så senest som for ½år siden, kom cyklede ud foran mig på vejen, hvor jeg var i bil. De kom fra en sidevej i området. Der valgte kontakte moren for at gør hende opmærksom på det, da dette kunne gå meget galt.

Har egentlig et ok forhold til faren og snakker med ham når vi mødes i området eller skriver på facebook sammen, moren er jeg ikke så gode venner med, da hun er en eller anden grund er sur på mig, måske pga. jeg snakker godt med eksmanden.

Svar til dette indlæg

Halvvejs inde i 0. klasse Kamma 05-05-15
kl. 12:54

min søn på 7 11/12'te dele Scout 04-05-15
kl. 22:20

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook