Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Zzolla

02-06-2015 kl. 09:46

Set af 293

tag en kold tyrker fra computer/mobil

altså tag en uge hvor du ikke burger nogen af dem, overhoved. Få manden til at sørge for forældreintra/banken den ene uge. Og jeg er sikker på at du når så meger mere OG får det bedre. Det er den rene tidsrøver.

Jeg arbejder fuldtid (og mere end det) og jeg synes godt nok nogle gange at jeg mangler tid, men det gør jeg nok også I virkligheden. Til gengæld er jeg super til at prioritere. Jeg har valgt at jeg kan live med at vi nogle gange spiser toast til aftensmad (eller nudle-suppe), hvis det så betyder at vi når 2 timer af Risk sammen. Og jeg har også valgt at have grim men funktionel have som kræver minium af tid til at vedligholde...men så er der også plads til grim trambolin som jeg hopper I samen med ungerne flere gange om ugen... og fodboldmål som vi også burger regelmæssigt. Jeg liver også med rodet hus og at vi har projekter som ikke er afsluttet... fordi jeg kan ikke nå alting. Og sådan er det.

Så vælg ting fra. Først og fremmest, vælg computeren fra. Vælg at ikke gøre rent hele tiden. Vælg fast tidspunkt til fx rengøring og så prioriter hvad du når på det tidspunkt. Resten må vente. Vælg at ikke bruge tid på ting som at stryge tøj, passé haven, lave compliceret mad. Jeg har flere bekendte som arbejder deltid, men alligevel bruger mindre tid med deres børn end jeg gør... simpelhen fordi alting skal altid være perfekt (hus, have). Og ja, det betyder rodet hus og ikke verdens kønneste have, men det kan jeg nå når ungerne flytter hjemmefra ;-)

held og lykke med det
Solveig

Dette er et svar til Om at prioritere sit liv

af LiSi (31-05-2015 kl. 22:43)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook