Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

nanne71

09-06-2015 kl. 19:07

Set af 117

det er sådan set ganske reelt hvad

den unge sygeplejeske skriver. Pointen er vel ikke hvorvidt hun er sygeplejeske, forsker eller bare læser lidt om sagerne (og lige præcis diabetes dækkes en del i danske almindelige medier.... sikkert fordi novo er en pænt stor og meget succesrig dansk virksomhed). Pointen er at hun kender forskel på diabetes 1 og 2 og hvad man på nuværende tidspunkt anskuer som de mest sandsynlige udløsende faktorer og hvilke man faktisk maner til jorden.
groft sagt er HAnses indlæg lidt a la - lad bare babyen græde, de gør det kun for at udvikle lungerne....
Der er så vidt jeg ved aldrig påvist en sammenhæng imellem børns diabetes 1 og indtag af raffineret sukker. Kost har da sikkert en del at have skulle sagt idet der er klar korrelation imellem mennesker med cøliaki og diabetes 1. Men det er mere i retning af at inflammatoriske tilstande nok spiller en stor betydning ifht udvikling af diabetes 1. Men sandt et spændende område, og gosh hvor kunne man hjælpe mange hvis man forstod årsagen bedre!

Dette er et svar til Nå da frøken Alvidende, når forskerne

af Emilie (09-06-2015 kl. 10:59)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook