Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Lisbeth 49

06-07-2015 kl. 10:04

Set af 351

Ja.

Han startede i privatskole, men det gik slet ikke. De havde ikke mulighed for at give ham de tilbud, han havde behov for. Han var efter privat psykologs tests højt begavet - og skoletræt - i januar i 1. klasse.

Vi blev henvist til Børnepsyk, fik efter laaang tids udredning, med et barn, der trivedes dårligere og dårligere, og til sidst ikke evnede at klare de faglige krav - en Aspergers-diagnose, som vi på det kraftigste opponerede imod. Blev henvist til autistskole og fik efter en del kamp med systemet lov til at lade ham skifte til en almindelig folkeskole.

Der har han nu gået i 2 år. Er velfungerende, har masser af venner, og udvikler sig igen fagligt. Vi ELSKER den folkeskole, fordi den har rummet ham og hjulpet ikke bare ham, men hele familien.

Jeg tror, Athene-skolen er et godt valg. Men jeg er faktisk sikker på, at det allervigtigste er fagligt dygtige og ambitiøse lærere, kombineret med det gode samarbejde mellem familie og skolen. Så jeg ville i dit sted starte med at ringe rundt til de forskellige skoler, du har i tankerne, og spørge til, hvad I kan forvente, og hvad I selv skal bidrage med.
(Og så det ikke så politisk korrekte tillægssvar: husk, at børn også sparrer med kammerater. I min drengs klasse er der mange børn, der er lige så kvikke som han selv, så han sidder sjældent og keder sig i timerne.)

Vh
Lisbeth, som har fået god hjælp via foreningen Gifted Children

Dette er et svar til Har du et højt begavet barn?

af BB (05-07-2015 kl. 21:59)

Svar til dette indlæg

Tak for svar. BB 06-07-15
kl. 12:17

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook