Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

LeAn

08-08-2015 kl. 18:56

Set af 303

Jeg tror, I skal tale grundigt igennem,

hvordan I som de voksne sikrer, at der er plads til alle i familien. Det gælder fx i forhold til hans datter - for det kan let give anledning til trælse konflikter, hvis I ikke er enige om, hvilke spilleregler der er i forhold til børnene. Du skal kunne føle dig godt tilpas i jeres hjem - det samme skal hans datter. Hvis I er enige - og stoler på, at I hver især lever op til det, I har aftalt - så tænker jeg, at børnene nok skal klare det. Drop det med, at det er jer, der skal tilpasse jer - det skal din kæreste og hans datter også. Det skal være et fælles hjem for en ny familie!

Så er der det rent praktiske. Det er fint, at du ikke bare sælger dit hus - men husk, at når du har lejet det ud, kan du ikke bare lige flytte tilbage. Dvs. hvis du er lidt usikker på, om det kommer til at gå, skal du have en plan B.

Vær også opmærksom på, at hans datter arver huset, hvis han dør - og så bliver du og dine børn sat på gaden, måske med meget kort varsel. Hun kan jo ikke eje et hus før om mange år - så det vil skulle realiseres.

Få også lavet aftaler vedr. økonomi - skal du på nogen måde bidrage til huset ud over forbrug (vand, el, varme)? Hvordan skal fælles faste udgifter samt udgifter til mad fordeles? Og hvad nu, hvis I bliver uvenner - kan I så aftale, at I kan blive boende en periode?

Inddrag børnene i indretning af deres egne værelser, så de føler, det er deres. Og tænk over, hvad der skal til for at du ikke kommer til at føle dig som gæst i hans hjem. Skal nogle af dine møbler erstatte nogle af hans osv.

Mange hilsner,
Lene

Dette er et svar til Evt samflytning m kæreste

af Anopådenher (08-08-2015 kl. 09:06)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook