Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Junimor

04-09-2015 kl. 21:45

Set af 156

Jeg forstår ikke, hvorfor det ikke har

noget med kultur at gøre. Jeg synes, at TSs beskrivelse af kulturforskellen mht. til håndtering af billeder af døde er ret klar. I andre lande har man en anden kultur omkring døden og har f.eks. billeder af den døde på kisten, på graven mv. eller bærer sørgedragt osv. osv. osv.

Jeg forstår ikke svar som: Hvad får JEG ud af det her (som nogle har skrevet). Mange ved, at mange dør under flugten til Europa, men noget andet er at føle det. Vi føler, når vi ser billeder. Så ideen med billedet er vel at få folk til at gøre noget, fordi de føler noget. Vi reagerer oftest meget stærkere på følelser end på viden (også selv om vi tror, at det ikke forholder sig sådan).

I Danmark anser vi følelser som noget ret privat, hvilket jeg tror er en af grundene til, at vi ikke ser billeder af døde så ofte i pressen.

Vh. Junimor

Dette er et svar til jeg forstår heller ikke hvor

af Berlin (04-09-2015 kl. 12:02)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook