Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Berlin

13-09-2015 kl. 03:35

Set af 209

hvis du har børn

synes jeg, det er et vigtigt signal IKKE at sulte sig to dage om ugen eller følge andre ekstreme og mærkelige kure. Forældrenes forhold til krop og kost nedarves. Det bedste råd, føler jeg, er at spise mindre (selvfølgelig primært ved at cutte det usunde ud. Vær især opmærksom på kalorier gennem drikkevarer):

Så tæl kalorier og regn ud hvor meget du skal spise hver dag med din idealvægt, og lev allerede nu, som om du allerede var på idealen. Så skal du nok komme derned på et tidspunkt; specielt hvis du samtidig dyrker motion. Lad være med at opstille tidsplaner for hvornår du skal være der.

Som kone til en ret overvægtig mand, der har fulgt alle mulige kure vil jeg sige: du må nok acceptere en anelse sult hver dag, indtil du når idealvægten. Det er ikke farligt, og det går over.

Motion: hvad kan du lide i forvejen? være ude i naturen, svømme? gå ture? spille badminton? der er to veje; både at indarbejde mere motion i hverdagen ved fx at cykle til stationen og på indkøb i stedet for at tage bilen, tage trapper i stedet for elevator, stå op med sin computer på arbejdet i stedet for at sidde - osv - og den anden at indlægge et program, man kan lide, eller der i det mindste virker overkommeligt; som fx denne:

videnskab.dk/krop-sundhed/mavefedt-rasler-af-diabetikere-efter-kortvarig-hard-traening

Dette er et svar til En kur der dur ?

af Mette (11-09-2015 kl. 09:08)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook