Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Anne L

17-09-2015 kl. 10:31

Set af 1008

Laktose mm

Jeg tænker også, at det kan være noget i mælken, han ikke kan tåle.
Her er det mig selv, der har haft de symptomer du beskriver din søn har. Herhjemme har vi også drukket virkelig meget mælk. Men efter jeg er holdt op med at drikke almindelig mælk og gik over til at spise efter ”FOD MAP diet” + droppede alle drikkevarer med kunstige sødemidler kom forbedringerne stille og roligt.

Nu er der kommet så meget ro på maven, så jeg ikke behøver at spise efter ”FODMAP diet” men jeg rører ikke almindelig mælk og heller ikke drikkelse med kunstige sødemidler.

For ikke så længe siden fik en af mine unger kommet almindeligt mælk i min kaffe (mælkekartonen lignede den laktosefri) og der var jeg ikke et sekund i tvivl om, at jeg stadigvæk ikke kan tåle det.

Du kan læse om FOD MAP diet på nettet. Der er meget mad man kan bytte ud med andet, helt normalt mad, for at få en ”roligere” mave.
Og som en anden skriver, så tager det altså mere end 14 dage at komme over det.

Min læge fortalte for nogle år siden, at den test de tager, kun viser om man er allergisk overfor laktose. Er man intolerant så er testen negativ, selvom man altså ikke kan tåle taktosen. Men jeg ved altså ikke om der er kommet nye tests.

Hilsen Anne

Dette er et svar til Må jeg spørge

af Anno (16-09-2015 kl. 15:53)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook