Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Berlin

07-10-2015 kl. 10:29

Set af 121

moin!

...vi er på homeforexchange, og der er temmelig mange danskere, så du kan jo tjekke, om der er andre med mindre "konkurrence". Der er især Italien, Frankrig og Spanien, der gerne vil specifikt til DK og andre nordiske lande om sommeren.

Jeg synes folk falder i to hovedkategorier - nogle er generøse og varme, og man udvikler nærmest et venskab med dem. De er fx ikke så nøjeregnende med om man bytter præcis samme antal dage hver. Andre er meget business-agtige, og shopper bolig, som de ville shoppe hotel.

Det svarer til de to hovedårsager til at man bytter - det ene er hyggen og at opleve landet indefra. Det andet er at få en bedre deal og en federe bolig end på et hotelværelse. Der er selvfølgelig elementer af begge i bytteriet for alle.

Man bytter også ikke-simultant: Vi har stadig 2 uger til gode ved middelhavet fra nogen, der boede hos os for 1.5 år siden. Det bygger på tillid, og folk overholder deres løfter.

Lokale forhold gør at fx en lille treværelses på en støjende vej ved Montmartre i Paris, eller en skihytte i Alperne om vinteren er det samme "værd" som et hus på Frederiksberg i DK. Bytte i NYC og Berlin er stort set umuligt at opdrive, og London er også svær. DK og København er ikke attraktivt nok.

Nogle er bedre til at gøre rent end andre! Men efter at have boet i et klinisk rent London-hus i 3 uger, mener jeg at der også er fordele i at bo hos folk, der er lidt mere afslappede!

Folk bytter typisk 2-3 uger; altså længere end man normalt rejser - så derfor kommer man tit til at bruge det samme på at rejse og sparer alligevel ikke penge :-0

Dette er et svar til Berlin eller andre? "house-exchange" ?

af Zzolla (07-10-2015 kl. 08:00)

Svar til dette indlæg

tak Zzolla 08-10-15
kl. 12:28

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook