Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Anobis

11-12-2015 kl. 19:33

Set af 166

lidt som ann:

drop det meste af kødet, det er alligevel usundt og kræftfremkaldende, med mindre det er fisk eller fugl. Grise skulle være ligeså kloge, loyale, legesyge og søde som hunde, så jeg synes det er væmmeligt at spise dem eller behandle dem så elendigt som man gør i DK.

Denne uge har alt hvad jeg har lavet kostet max 50 kr til 5 personer pr aftensmåltid (2 voksne, 3 børn 6-10 år). Jeg bruger masser af kål, rodfrugter, ost, æg, bønner og linser. Du kan jo bare google opskrifter med de ingredienser.

Her til aften fik vi en stor gryde gule ærter med en smule kalkunbacon til at give smag. Tilbehør og drys var grønkålschips bagt i ovn med tamari og parmesan.

En økokylling til 100 kr kan også give mad til to dage i en suppe med citron, frisk timian og hvide bønner.

Andre forslag - linsesuppe, spinatlasagne, pastaretter som carbonara eller gorgonzola/fløde/valnødder/spinat, eller pasta med sauce af tomat/dåsetun/kapers.

selleribøffer (kogte selleriskiver paneret i æg+rasp) med sennepssauce.

risengrød, risotto, hjemmelavet pizza - italiensk madlavning er netop baseret på et billigt men lækkert basiskøkken uden alt for meget kød. Vi har en pastamaskine og det blive ekstra lækkert når det er frisk og hjemmelavet.

når jeg laver almindelig lasagne får jeg to store lasagner ud af en bakke hakket oksekød (øko) på 400 gram, fordi 2/3 af "kødsaucen" er revne rodfrugter. Samme med gisou (spidskål/hakket oksekød med kommen til kartoffelmos)

Så det giver igen 2 x aftensmad til ca 10 kr/mand.

pøj-pøj med det!

Dette er et svar til Mad på et budget

af Nhy (11-12-2015 kl. 14:35)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook