Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

JEB

10-06-2016 kl. 07:32

Set af 514

Sikke en skid!

En ting er at ville skilles, en anden er måden det sker på :-(
Jeg blev jo skilt for 6 år siden, og reglerne omkring formuedeling og gæld har ikke ændret sig. Udgangspunkter er at alt deles 50/50 med mindre parterne aftaler noget andet. Mht. hans instrumenter, så er jeg ikke klar over om der er særlige regler når det er "en del af hans arbejde" - jeg ville klart ofre penge på en god advokat!
Pensioner tager man særskilt med. Hvis der er en arv skal den deles med mindre den er arvet som særeje.
Børnepenge fra ex, der kan du finde regler på www.statsforvaltningen.dk
BFY er den samme + et fast ekstra tilskud uanset hvor mange børn man har. Mener det ligger lige omkring 4.000 i kvartalet.
Derudover får man et fradrag på sin selvangivelse som enlig forsørger. Tror det er 22.000 i år, og det stiger en lille smule næste år.
Spørg bare igen, så skal jeg forsøge at svare.

Dette er et svar til Skilsmisse og bodeling?

af KamillaS (09-06-2016 kl. 20:57)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook