Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Zzolla

03-08-2016 kl. 19:36

Set af 1111

gode råd/tips/tricks til fest???

Jeg og vi skal holde en lille fest i september.

Vi kalder det opsamlingsfest/kobberbryllup, da vi har kobberbryllup 10 dage inden OG fordi det er vores første fest siden min mand blev færdig med sin phd (vi har med andre ord ikke holdt fester for fx bryllup, 2x30 års fødselsdag, 2x35 eller 2x40 års fødselsdage, 2x indflytning i ”nyt” hus, 2x barnedåb…+ min kandidat, forskellige forfremmelser og så min EPA grad…).

Festen skal holdes i telt i vores have. Vi bliver mellem ca 45 med børn (ca 15 børn fra 3-15 år og 30 voksne). Menuen er helstegt pattegris som vi får grillet, udskåret og serveret for os fra vores lokale slagter. Med grisen kommer der flødekartofler, mens jeg vil selv stå for resten af tilbehøret (fordi jeg synes hans tilbehør er lidt for tungt og lidt for meget dressing på det hele. Det skal være ret så uformelt og jeg forventer ikke at servere forret, mens til efterret bliver der serveret en lækker og pæn gulerødde-lagkage (på 3 etager, lavet og pyntet af mig) samt billig købe-is og drys/krymmel til børn (og dem som ikke gider gullrøddekage med havtornmousse og saltkaramel).

MEN jeg er altså total uvant til at holde fester.
Så jeg mangler forslag til tilbehør til helstegt gris? Ud over flødekartofler…

Og hvad med noget snack? Inden maden, sammen med en eller anden form af velkomstdrink? Nogle tips/råd om snacks og/eller velkomstdrink?

OG hvor meget ekstra service bestiller man? Altså hvis der er 40 gæster som spiser, antager jeg at man skal have flere end 40 middagstallerkner? Eller hvad?

Andet jeg skal huske? Gode råd? Forslag?

Tak
Solveig

Svar til dette indlæg

Jeg tænker også KamillaS 05-08-16
kl. 22:42

Hvis I skal leje teltet Nansen 05-08-16
kl. 05:09

Jeg ville Anja 04-08-16
kl. 05:17

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook