Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Zzolla

28-03-2017 kl. 21:39

Set af 896

det er to forskellige ting...

at sidde til middag med 1 par man kender godt og at møde op til skole-ting hvor der muligvis er 50+ mennsker og kun nogle enkelte man har sagt mere end hej til.

Som introvert så kan jeg sagtens hygge mig med nogle nære venner. Og jeg kan lide det. Ikke hvis det skulle være hele tiden, men i gang imellem er det hyggeligt.

MEN større sammenkomster og fester og lignende... jeg kan ikke fordrage det. Hvis det er fx min arbejdsplads hvor jeg kender ALLE så er det ok. Ellers, nej.

Så selv om han kan li at være sammen med nære venner i rolige omgivelser hvor der ikke er for mange, så er det ikke det samme som han har behøv for mere af det eller andet socialt samvær.

Noget andet er, at det er helt misforstået at introverte ikke kan være sociale og snaksaglige. Jeg er begge ting. Fx har det vist ALTID (på de tre arbejdspladser hvor jeg har været igennem et personlighedstest som måler på det) undret mine medarbejdere meget at jeg måles introvert. Fordi jeg snakker meget på arbejde og er meget social der. MEN arbejdet opfylder også næsten hele mit sociale behov (altså når jeg var del af en arbejdsplads, nu arbejder jeg alene hjemme). Så jeg har simpelhen ikke brug for mere social kontakt end at møde på arbejde, hyggesnakke lidt der og så vil jeg gerne være alene om aftenen og store dele af weekenden (ja, eller med min familie, de tæller ikke som socialt samvær).

Solveig

Dette er et svar til Tak for svar MEN

af Sanne (27-03-2017 kl. 22:17)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook