Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

JEB

01-09-2017 kl. 07:50

Set af 158

Han skal høres

Jeg er også skilt, og tænker da nogle gange, det må være et virvar for ungerne. Mine har startet med en 10-4 ordning som efter et oar år blev til 9-5, men efter ønske fra begge børn tilbage til 10-4.

Hvis jeg skal give råd, så bliver det at din søns ønske skal høres og opfyldes. Det er hans hverdag det handler om, hans trivsel. Og det må vi som forældre sætte os ud over. Du skriver at I har et godt forhold alle sammen, og det er da et godt udgangspunkt.
Jeg ville sætte mig sammen, bare jer 3 (uden papforældre og søskende).
Og så ville jeg fokusere på det positive ved at han gerne vil være noget mere hos dig. Og få ham selv til at sige det, selv om det er svært. Du er der jo som opbakning.
Så i stedet for at sige: jeg har ikke lyst til at være ved far, fordi sådan og sådan. Så er det bedre at vende den og sige: jeg vil gerne være noget mere ved mor fordi sådan og sådan.
Hvis det bliver med den med at han ikke vil være ved far pga. papmor, så vil far flux gå ind og prøve at løse det, og det er i virkeligheden ikke det jeres søn ønsker. Derfor hold fokus på hvorfor han gerne vil være med ved jer.
Og så er det vigtigt du tar en snak med jeres søn om, hvor meget og hvor lidt, inden I mødes med far. Er det en 9-5 ordning eller 12-2 han ønsker.
Det skulle helst ikke komme så vidt, men når man er 12 år, så vil han selv få lov til at bestemme i tilfælde af, at det skal over statsforvaltning.
Det er så svært for børn at komme ud med sådan noget, så når han siger det, har han sikkert tænkt over det meget længe og det er et stort ønske...

Dette er et svar til Hjælp deleordning

af Gitte (31-08-2017 kl. 14:27)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook